1991-1992 / 2016-2017 25 ANYS FENT ESCOLA

I a la nit, quan la fosca
ens agermane en neutra
senzillesa entranyable,
bandejarem els ídols
i engendrarem les noves
criatures que empenten
un futur sense tenebres,
tenint com argument
el clar portent invicte
de l'ampla llibertat.

(Joan Valls i Jordà, 1917-1989)

dimarts, 17 de gener del 2012

Autoretrat

He de dir que mai m'he plantejat descriure'm com a lectora. Ho he fet, o almenys intentat, com a persona, estudiant, amiga, pianista, filla... però com a lectora, no. Així doncs si ho hagués de fer, com cada vegada que em descric, em quedaria una estona amb la mirada perduda, la mà recolzada en la barbeta i el boli a punt, fins aconseguir una descipció el més aproximada a la realitat, això sí, quedant-me'n sempre insatisfeta.
M'encanta llegir, m'encanten els llibres. El suau tacte de la coberta quan el compre, aquesta olor característica que té el paper, la fragilitat que emeten els fulls, les històries que guarden les petites lletres... és una cosa que em fascina. Podria dir que sóc una lectora indecisa, escèptica però apassionada, pel fet que a l'hora d'haver d'elegir un llibre, m'hi podria passar la visa. Potser semble una estupidesa, però m'agrada triar bé el llibre que vaig a llegir, el meu acompanyant de les nits, i no és una tasca fàcil. Primer, he de triar la temàtica i una vegada triada, llig i rellig bé la ressenya, mire el títol, la coberta, li faig una ullada a l'autor i torne a mirar la coberta, com si estigués intentant desxifrar alguna cosa d'eixe pobre llibre. Fins que no l'haja començat a llegir, no estaré segura de si m'agradarà i si he elegit bé. Això sí, un colp el tinc, no pare de llegir fins que l'acabe. La meua tauleta de nit té un lloc reservat per al llibre del moment, i són poques les nits en què no llig una estoneta abans de dormir. És el meu ritual. El moment en què deixe de pensar en tot i m'introduisc per complet en la història, sempre mentre menge les meues galetes de dinosaure i em tape amb l'edredó. Són el meu moment de descans i no puc entendre com hi ha gent que no suporta la lectura, ja que abasta tantíssims temes.
Sens dubte, si hagués de portar alguna cosa a una illa deserta, en la meua maleta no faltaria la presècia d'un parell de llibres.

Mar Sánchez Beltran, 2n Bat B. Curs 2011/2012


[Lectors a l'Institut un dia de 2008.]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada